macky_ettone

want to share something with all of u about what i did, done, do and anything... ^^

Monday 24 October 2011

I NEED A DOCTOR!!!


SITUASI 1 ( hsptl non gov ) ( sept )
doc A : awk merokok?
me : yes doc.
doc A : kmu ptt berhenti dulu.. mungkin sbb rokok.
me : sy dh berhenti merokok..lama dh...
doc A : klau mcm tue, awk mkn dulu ubat nie, klau msh x sembuh, pg medical check up di hsptl gov.
me : ok doc...

SITUASI 2 ( poliklinik ) ( sept )
doc B : apa mslh tek?
me : batuk x [andei hilang.
doc B : kali awk tok TB kali... kak tok awk g x-ray ho..
~~~~~~
doc B : x-ray awk ok.. awk ambik ubat lak.. sbb awk tok asma.. da mkn ubat asma?
me : xda g dh... hbs dh.. minta bole ?
doc B : ok.. kak tok beri ubat... mkn ubat hbs..
me : ok doc...

SITUASI 3 ( hsptl gov) ( oct )
doc C : berhenti merokok.. sebab itu awk x sembuh2 batuk n bintik2 merah...
me : ok doc...
doc C : ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
me : ha?? x pernah lar.. hurm... myb sebab sy tebuk telinga kot...
doc C : myb ur immune system is not stable..sy bg ubat sapu untuk bintik2 merah.. sy x bagi ubat batuk. awk kna bnyk minum air n berhenti merokok...
me : ok doc....

SITUASI 4 ( hsptl non gov ) (today )
doc D : apa mslh ?
me : batuk dh 2 month, n bintik2 merah x sembuh2.. makin hari makin bnyk...awl pagi selalu bersin...
doc D : pusing belakang... i check.. tarik nafas dri mulut... 1...2...3... (thinking)..ow... bnyk kahak dalam badan... sebab itu batuk awk x sembuh.. bintik2 merah nie, disebabkan kahak yg terlalu lama bertakung dlam badan.. ini menyebabkan kulit awk alergic.. lgpun awk ada asma... makin mudah untuk awk dpt alergic mcm ini...awk makan buah-buahan?
me : mkn.. selalu sy mkn buah..
doc D : lepas ini, NO MORE FRUITS N COLD DRINK.... nnt sy bg ubat... mkn hbs.. this saturday night come again.. i want to check u again...ok..
me : ok doc... so, start from now, i dont have to ear any fruits anymore lar?
doc D : yes.. its got a lots of acid...
me : ok doc.. how bout smoke then ?
doc D : smoke?? u need to stop first.. u hv to control urself k...
me : ok doc.. im jz asking.. hehe.. stop smoking already...
doc D : good then... ok.. see ur this saturday ok...
me : ok doc.. thnks... a lots.. ( going out wit a big n happy smile )

PS : dont eat FRUITS when u got cough or fever... hahhaa.. especially for thus who got asthma... lol....

1 comment: